Ce am înțeles de la Internet & Mobile World (IMWorld2012)

Colaj realizat pentru acest articol.
Foto: © imworld.ro

Săptămâna trecută am participat la Internet & Mobile World, ediția 2012, susținut la Romexpo. În cele 3 zile de discursuri și dezbateri, IMWorld s-a bucurat de participarea a aproximativ 2700 de vizitatori business și desfășurarea a peste 70 de seminarii. Eu am fost în zilele 2 și 3 și am să încerc să rezum lucrurile esențiale pe care le-am înțeles în acele zile.

Motivele pentru care am ales să merg la IMWorld și pentru care am cerut o invitație de la Random Geeky Stuff (Mulțumesc!) au legătură cu interesul meu crescând pentru social media, blogging și networking.

Un foarte scurt rezumat a ceea ce am văzut eu

Din calendarul zilei 2 am bifat mai întâi seminarul Facebook, care, sincer vorbind, nu m-a impresionat foarte mult și am apreciat discursul ca fiind unul generalist și de reafirmare a platformei de advertising a rețelei Facebook. Mult mai interesant s-a vorbit de Facebook la seminarul lui Dick Buschman de la ACHTUNG! și în cadrul panel-ului „The social media roadmap”. Cea mai mare dezamăgire din cea de-a doua zi a fost așa-zisa lansare a noului Samsung Notebook, seria 9, unde mai degrabă ar fi trebuit să vorbească dezvoltatorii, decât reprezentanții, care au prezentat generalități în nici 10 minute.

În cea de-a treia zi și ultima, cu un accent pur britanic, cu umor şi atitudine energică, ne-a vorbit John Heffernan (MediaCo) despre „The Impact of Social Media on SEO in an Ever Changing Online & Mobile World” referindu-se în mod special la noul algoritm al motorului de căutare Google și la faptul că într-o campanie publicitară online pentru o companie trebuie să alegi rețeaua socială potrivită cu target-ul tău. Însă de departe cel mai interesant seminar a fost cel susținut de Nick Sohnemann (Trend One), care a prezentat o sumedenie de aplicații și exemple bune de punere a lor în practică, pentru „The World in 2021 & a connected Consumer Journey„. M-am bucurat să particip la prezentarea lui Ionuț Oprea de la Standout, care ne-a vorbit despre bloguri și câteva campanii de succes în social media românească. Pentru mine, participarea la IMWorld s-a încheiat cu panel-ul intitulat „Build your online business with a global mindset from the very beginning„, unde nu numai că discursurile au fost foarte bine punctate, dar și sesiunea de Q&A a fost pe măsură.

Fundamentele viitorului, așa cum le-am înțeles la IMWorld

După tot ce am văzut la IMWorld, din care am descris o mică parte, am înțeles câteva lucruri foarte importante pe care le listez în cele ce urmează.

  • Mobile is the future! Aici nu mă refer doar la telefoanele mobile, ci la faptul că tot mai mult, afacerile vor face tot mai mult uz de mobilitate și de aplicații dedicate consumatorului dinamic, de zi cu zi, la care să ajungă rapid și eficient.
  • Industriile trebuie să integreze social media. Toate industriile trebuie să înțeleagă faptul că trăim într-o lume în care internetul este sinonim cu succesul, când vine vorba de afaceri. Nu contează că vorbim despre relații publice, resurse umane, publishing, sau despre transporturi și FMCG, toate aceste domenii de activitate trebuie să se adapteze la noile tehnologii ale comunicării, altfel nu-și vor găsi niciun loc în viitorul apropiat.
  • Localizarea este cheia. Procesul de până acum, de a te adresa incipient unui număr foarte mare de oameni, pentru a reuși să atingi acel target necesar de indivizi interesați, începe să miroasă a vechi. În schimb, a localiza acei câțiva indivizi esențiali, poate chiar lideri de opinie online, care să distribuie mai departe către alți indivizi cu aceleași nevoi, ceea ce tu vrei să transmiți este o metodă corespunzătoare vremurilor în care trăim, ca să nu mai menționăm de cost effectiveness.
  • Clientul nostru nu e stăpânul nostru, e un prieten. Ceea ce produce o companie anume nu va mai fi suficient pentru clienții săi, iar acele firme care nu vor știi să-și apropie clienții/ consumatorii, să le furnizeze un mediu confortabil și să comunice în mod personal cu aceștia și pe plan emoțional (nu brut, nu doar strictly business), nu vor avea succes. Pur și simplu.
  • Relevanță, relevanță, relevanță! În viitorul apropiat, unul dominat de așa-numita generație Y, de nenumărate tehnologii care să ne furnizeze accesul rapid cam la orice avem și nu avem nevoie, relevanța va fi crucială. Viitorul va aparține acelor companii care vor reuși să se adreseze dorințelor principale ale publicurilor sale, atunci când este mai mare nevoie de împlinire a lor, altfel vor ieși fulgerător din piață.

Ca impresie generală, evenimentul de anul acesta a fost unul bogat în experiențe noi, cel puțin pentru mine și cred că va fi de acum, dacă nu exagerez, cel mai important eveniment de acest gen din România. Aștept cu nerăbdare IMWorld 2013 și sunt curios ce se va mai schimba până atunci în lumea internetului și a telefoanelor mobile.

Pentru alte informații și păreri despre eveniment puteți să vizitați și blogul lui Sandra Clipea, AICI (Day 1), AICI (Day 2) și AICI (Day 3).

Cum vedeți voi toate aceste inovații și schimbări tehnologice din lumea digitală? Și de ce nu, cum va arăta anul 2013 din acest punct de vedere?

4 gânduri despre “Ce am înțeles de la Internet & Mobile World (IMWorld2012)

  1. Pingback: Ce am inteles de la Internet & Mobile World 2012 | Ganduri si Nuante | BunDeCitit.ro

  2. Pingback: Joburile viitorului vor fi mobile | Ganduri si Nuante

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*